בריטניה: עלייה בתביעות על אפליה על רקע גיל המעבר במקומות העבודה

התביעות כוללות מגוון רחב של נושאים החל מאמירות פוגעניות, יחס בעייתי מצד הממונים ועד פיטורים, כשהרקע לכולן הם תסמיני גיל המעבר מהן סבלו העובדות

יותר ויותר נשים פונות לבתי הדין לעבודה בבריטניה לאחר שסבלו מאפליה על רקע גיל המעבר. על פי נתונים שהתפרסמו ב- The Guardian, בכל 2018 הוגשו רק 5 תביעות על רקע זה, ב-2019 הוגשו 6 תביעות, ב-2020 כבר עלה מספר התביעות ל-16, ובמחצית הראשונה של 2021 לבדה הוגשו 10 תביעות. התביעות כוללות מגוון רחב של נושאים החל מאמירות פוגעניות, יחס בעייתי מצד הממונים ועד פיטורים, כשהרקע לכולן הם תסמיני גיל המעבר מהן סבלו העובדות.

מחקר שנערך באחרונה בבריטניה הראה כי תסמיני גיל המעבר גורמים להפסד של 14 מיליון ימי עבודה בשנה. מחקר אחר הראה כי 1 מתוך 4 נשים שוקלת לעזוב את מקום העבודה בגלל תסמיני גיל המעבר המקשים על תפקודה.

הנתונים על העלייה בתביעות מגיעים אחרי בקשה של מספר חברי פרלמנט בבריטניה להקים ועדה מיוחדת שתבדוק האם מקומות עבודה ברחבי הממלכה תומכים באופן מספק בנשים בגיל המעבר, ומונעים פגיעה בהן ואפליתן.

מומחים מציינים כי העלייה במספר התביעות נובעת מהמודעות ההולכת וגוברת להשפעות תסמיני גיל המעבר על נשים, בקרב הנשים עצמן ואף בקרב סביבתן. אך למרות עלייה זו – ההשלכות של תסמיני גיל המעבר על נשים במקומות העבודה – פחות מדוברות, אם כי גם בתחום זה חל שיפור. יותר ויותר מקומות עבודה מיישמים מדיניות ידידותית לנשים בגיל המעבר הבאה לידי ביטוי בשעות עבודה גמישות, יותר ימי מחלה, מהלכים שונים להגברת המודעות בקרב מנהלים ועמיתים ועוד.

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *