חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגני על עורך

תמיד, בכל מצב, בכל עונה ועל אחת כמה וכמה בקיץ הישראלי הארוך או בקיצור: כך תבחרי קרם הגנה נכון

העור שלנו, האיבר הגדול ביותר בגופנו, הוא הראשון שמסמן את חלוף הזמן. בהכללה שלבטח אינה נכונה לכולנו, אנחנו הדור שהיה משתרע בחוף הים, בהתחלה על הגב ואז על הבטן, ושוב על הגב ושוב על הבטן, כדי לדאוג לשיזוף עמוק ואחיד ככל שיכולנו. מיטיבות הלכת שבינינו – סליחה, מיטיבות השיזוף – היו מורחות שמן שיזוף.

קשה להאמין שעשינו את זה אז. שיזוף זה באמת יפה אבל נזקי השמש כבר מציצים אלינו מבית החזה ומכפות הידיים, לפעמים גם מהפנים והיום, רובנו כבר שומרות ומגנות.

בקיץ, רבות מאיתנו כבר מסתובבות, לא משנה היכן, עם בקבוק מים וכובע וקרם הגנה לעור הפנים והגוף וזאת יש לזכור, גם בחורף, בטח זה הישראלי, חשוב להגן על עור השמש. תמיד, בקרם הגנה.

בטקסט על אסתטיקה ופיגמנטציה נמצא הטיפ הזה, של ד"ר לאסטתיקה, איהאם גומייד ונראה שהוא עושה סדר ראשוני איך לבחור את קרם ההגנה המתאים:

"בכל עונות השנה ובכל מזג אוויר מומלץ לשים מקדם הגנה של 50 SPF, לא פחות", אומרת ד"ר גומייד ומסמנת את 2 הסוגים של קרם ההגנה הקיימים בשוק – הכימי והמינרלי.

"הכימי הוא הנפוץ בארץ. אוהבים אותו כי אינו מותיר עקבות לבנים והוא נמרח טוב יותר. הוא נכנס לפעולת הגנה רק כחצי שעה אחרי מריחתו", היא אומרת ומסבירה שהוא סופג את קרני ה-UV וממיר אותן לאנרגיה טרמית וכך מגן עלינו. "חשוב לדעת, שמי שסובלת מפיגמנטציה הורמונלית, האנרגיה הטרמית עלולה לגרות אצלה את ייצור המלנין ולגרום לפיגמנטציית יתר כתגובה", היא אומרת.

לעומתו, הקרם המינרלי פחות נפוץ, וניתן לזהות אותו כשמצוין על התכשיר שהוא כזה. "הוא עשוי ממינרלים ומתנהג כמו מראה, בכך שהוא מחזיר את קרני האור ומגן יותר מפיגמנטציה. הוא עובד באופן מיידי מרגע הנחתו אבל הוא גם יקר יותר ופחות זמין בשוק הישראלי", היא מסבירה ואומרת שקרם הגנה צריך לחדש בכל כשעתיים, לאורך כל היום. היא ממליצה להוסיף לכך משקפי שמש גדולים וכובע. "זה אפילו אופנתי", היא אומרת בחיוך".

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *