חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפרלמנט הבריטי יהפוך למקום עבודה ידידותי לנשים בגיל המעבר

יו"ר בית הנבחרים, סר לינדסי הויל: "כולנו בעלים, בנים, קולגות ואחים של נשים המתמודדות עם גיל המעבר, לכן חשוב שנבין מה הן עוברות"

הפרלמנט הבריטי יהפוך למעסיק ידידותי לנשים בגיל המעבר. המשמעות היא כי הפרלמנט, כמקום עבודה, יאמץ צעדים שונים שיסייעו לנשים בגיל המעבר העובדות בו להתמודד טוב יותר עם התסמינים אותם הן חוות, וינקוט בפעולות שונות שמטרתם הגברת המודעות לנושא.

יו"ר בית הנבחרים, סר לינדסי הויל, הודיע כי בית הנבחרים הבריטי ינקוט בצעדים שיסייעו להפוך אותו למקום עבודה ידידותי עבור נשים בגיל המעבר. "יש לנו תפקיד חשוב בשבירת הטאבו סביב הנושא", אמר הויל, "כולנו למעשה בעלים, בנים, קולגות ואחים של נשים המתמודדות עם גיל המעבר. לכן חשוב שנהיה חלק ממה שהן עוברות, שנבין – כדי שנוכל לספק את התמיכה הנדרשת".

לצעד זה של הפרלמנט יש חשיבות נוספת, מכיוון שהגברת המודעות בבית המחוקקים עשויה לחלחל כלפי מטה ולהטיב עם הנושא במישורים נוספים.

ארגונים שונים ברחבי בריטניה כבר מיישמים מדיניות תומכת בנשים בגיל המעבר. מדיניות זו מורכבת מצעדים מגוונים כאשר כל ארגון בוחר אילו צעדים ליישם. בין השאר, ישנם ארגונים המאפשרים לנשים הסובלות מסימפטומים לעבוד שעות עבודה גמישות ו/או עבודה מהבית, מתן יותר ימי חופשה/מחלה לנשים בגיל המעבר והתאמת סביבת העבודה הפיזית במטרה לסייע להן להתמודד עם הסימפטומים השונים. עוד כוללת מדיניות זו יצירת מגוון רחב של פעילויות הסברה שמטרתן הגברת המודעות בקרב הנשים עצמן, הקולגות והבוסים שלהן.

סקר שנערך באחרונה העלה כי 10% מהנשים בגיל המעבר וטרום גיל המעבר בבריטניה עוזבות את מקום העבודה בגלל הסימפטומים מהם הן סובלות . מהסקר שערך Fawcett Society, ארגון הפועל לקידום שוויון מגדר, עולה עוד כי 14% נוספות עברו למשרה חלקית, ו-14% מהנשאלות ציינו כי נמנעו מלבקש קידום. נתונים אלו מתיישבים עם נתונים אחרים העולים מהסקר המראים כי 80% ממקומות העבודה אינם מיישמים מדיניות תומכת לנשים בגיל המעבר, כזו המסייעת להן להתמודד עם הסימפטומים ולתפקד טוב יותר במקום העבודה.

מקור הכתבה כאן >>

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *