חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש חיים (וסקס) אחרי המנופאוז

מסיבות שונות, נקשרו סטיגמות לחיי מין מגיל מסוים. אנחנו כאן כדי להפריך אותן

הנושא המדובר בעולם, כך נראה, נתקל בחומת שתיקה כשמדובר באנשים מגיל מסוים. המציאות מוכיחה, בפשטות יחסית, שבכל גיל אנשים עושים סקס וגם שיחסי מין ואינטימיות אינם נחלתם של קבוצות גיל כאלה או אחרות, ותודה ליקום על זה.

טרום וגיל המעבר עצמו, על שלל תופעות הלוואי שכבר נדונו כאן בעבר, וביניהן גלי חום, מצבי רוח משתנים וגם יובש נרתיקי אופציונליים אמנם הופכים את העניין למורכב יותר אבל היי, מורכבות אף פעם לא עצרה אותנו ומין, שהיה צורך בסיסי גם קודם, לא נעלם לשום מקום. גם מי שאינה מקיימת יחסי מין באופן שוטף, בהחלט לא איבדה בהם עניין.

מיתוס, שנאחז לו בתודעה הכוזבת, קבע שנשים מפסיקות לקיים יחסי מין אחרי גיל המעבר וזה, כמובן, אינו נכון. אנחנו עדיין מושכות ונהדרות ולבטח עדיין מסוגלות לחוות ולהעניק עונג, ממש כמו בעבר ואולי אפילו יותר, מסיבות רבות.


במגזין SELF התייחסו לכמה נקודות אקוטיות שיש להכיר בכל הנוגע ליחסי מין אחרי המנופאוז:

כאבים בזמן יחסי מין
יש לזכור, לפני הכל, מנופאוז נחשב לזמן הנספר שנה אחרי המחזור האחרון של האישה. וכן, כאבים יכולים להופיע לזמן מה בתקופה זו.

הירידה ברמת האסטרוגן עלולה להביא את רקמות הוואגינה להיות דקות יותר ורגישות יותר. עובדה זו עלולה לגרום לכאב מסוים בכל מגע, ליובש ואגינלי ולבעיות שתן.

בעיות אלה יכולות להיות מטופלות בעזרת אסטרוגן אבל בגלל מורכבות העניין, כדאי להתייעץ על כך עם רופאה או רופא מוסמכים, שיוכלו לעשות את ההתאמה ולתת פתרון באופן הנכון והבריא ביותר.

חומרי סיכוך הם לא מילה גסה
בין אם מחליטה אישה לטפל באותו יובש וכאב נרתיקי אצל רופא, השימוש בחומרי סיכוך (שנמכרים ללא מרשם בפארמים) עשוי לשפר את אי הנוחות. יש מוצרים על בסיס סיליקון, על בסיס שמן, על בסיס מים וכאלה המשלבים כמה מהם. המועדפים יכולים להיות מוצרים המבוססים על מים, שאינם מכילים גליצרין משום שהם מתאימים לאנשים בעלי עור רגיש.

החשק המיני עשוי להתגבר דווקא עכשיו
חלק מהנשים מעידות שהחשק המיני, אותו עניין חמקמק לזיהוי, התגבר דווקא בתקופה שאחרי היעלמות המחזור ולמרות כל הסטיגמות הקיימות לאורך השנים. יש לכן חשק? מצוין. תהנו.

השפעות מנטליות ורגשיות של הפסקת המחזור
להפסקת המחזור יכולה להיות השפעה מדכאת פסיכולוגית. האם הקיום הנשי שלנו באמת נפגע? הוסיפו על זה את השינויים באסטרוגן והפרוגסטרון, שעלולים להביא אל חיינו את תסמיני גיל המעבר – הדכדוך, גלי החום ובעיות השינה – והרי לכן סיבות נוספות שעלולות לדכא כל חשק ולהכניס אותנו לנדנדה רגשית ואולי אפילו להוריד את החשק המיני.

יש פתרונות לכך ורצוי להתייעץ עם רופאה או רופא שמבינים בתסמיני גיל המעבר ולהתייעץ איתה או איתו לגבי העניין.

תסמיני גיל המעבר כבר הגיעו? זה לא אומר שאת לא יכולה להיכנס להריון
בתקופת הפרי מנופאוז (טרום גיל המעבר), שעשויה להתארך שנים לפני שיפסיק המחזור באופן מוחלט, המחזור יכול להפוך לבלתי סדיר אבל זה לא אומר שהאישה אינה מבייצת או שאינה יכולה עדיין להיכנס להריון ואת זה יש לקחת בחשבון.
ועדיין, את יכולה ליהנות מיחסי מין נפלאים

אם יש רצון, יש יכולת. יש לך חשק? תחגגי על זה ככל שתרצי. החשק נעלם? גם זה בסדר.

כמו בכל דבר הקשור לגיל המעבר, חשוב להיות קשובים לשינויים שחלים בנו ולפי החשק לטפל בעניין מול הרופאים והמטפלים המתאימים רק אל תתביישי ותשאלי כל מה שמעניין או מטריד אותך. אל תחושי לא נוח. הרופאה או הרופא שלך שמעו הכל וכבר ענו על הכל.

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *