מה קורה לשיער שלנו?

השינויים ההורמונליים מביאים עלינו גם התדלדלות של השיער, שהופך לדק יותר. אם זה לא מספיק, השיער שנגרע מהראש עולה על הפנים

האם יש סיכוי שמשהו מכל מה שמגדיר אותנו מול העולם לא ישתבש במהלך גיל המעבר?מי יודע אבל השיער, ולא רק זה שעל הראש, נדמה כמוגדר מחדש אצל נשים בגיל מסוים. בגיל הזה צומחות יותר שיערות על הפנים ובמקומות מוזרים בגוף ופחות שיערות על הראש.

הגעתן לטרום גיל המעבר? ברוכות הבאות גם לשינויים בשיער. התדלדלות שיער הראש הוא אחד הסימפטומים שניתן להיתקל בהם בתקופת טרום גיל המעבר אבל רגע לפני שאתן מתייאשות לחלוטין, אפשר לשפר את המצב. הישארו אתנו.

למרות שמצבנו בשלב זה אינו מזהיר ופעמים רבות שיערנו הופך לדק יותר בחלקים שונים של הגולגולת, הרי שגברים בגיל הזה סובלים יותר מאיתנו, מאיבוד שיער מוחלט. אולי זה מנחם אתכן אבל ממש לא בטוח.

הלו פינצטה, את חברה
חוקרים מציעים שאובדן שיער בגיל המעבר הוא תוצאה של חוסר איזון הורמונלי וקשור קשר ישיר לירידה התלולה של האסטרוגן והפרוגסטרון. הורמונים אלה אחראיים על צמיחה מהירה של השיער ועל הישארותה של השיערה מחוברת לקרקפת לאורך זמן רב יותר. כשרמתם של ההורמונים הללו יורדת, השיער מתחיל לצמוח לאט יותר והופך דק יותר.

הפחתה בהורמונים אלה מעודדת עליה בייצור הורמונים גבריים, שמכווצים את זקיקי השיערה שעל הראש ובמקביל, במקרים מסוימים אותה ירידה מעודדת שיעור גבוה יותר על הפנים, בעיקר באיזור הסנטר.

סיבות נוספות שיכולות לגרום לנשירת שיער מוגברת בגיל המעבר הן מצבי מתח קיצוניים, מחלות או מחסור של יסודות תזונה מסוימים. את כל אלה ניתן לבדוק בבדיקות דם.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Greyhairfashion (@greyhairfashion)


מה אפשר לעשות בכל זאת?
אין אישה שהשתוללות השיער הזו, יחד עם סימפטומים נוספים שמשפיעים על החיצוניות, שלא תחוש לפחות צביטה בלב, אם לא מעבר לכך. הערך העצמי, הביטחון החברתי, כל אלה מושפעים משינויים חיצוניים שכאלה.

הבשורה הטובה היא שיש דברים שאפשר לעשות כדי לשפר ולהחזיר אפילו את המצב לקדמותו:
1. הפחתת מתח – חשוב לשמור על רמת מתח ולחץ נמוכות. קל להגיד, תגידו אבל למתח השפעה רבה על סימפטומים של גיל המעבר ורמתם. הירידה ביצור האסטרוגן משפיעה גם הכימיה של המוח ועלולה ליצור שינויים במצב הרוח, חרדות ודכאון. תרגילי נשימה ויוגה יכולים לעזור ולהרגיע מצבי מתח. אימוני כושר קבועים מורידים את רמות המתח באופן קבוע.

2. אימוני ספורט – אימונים קבועים הם מפתח לאורח חיים בריא. הם תורמים לתחושת החוזק והאושר באופן סדיר, שלא לדבר על שמירה על המשקל, עזרה במניעת בעיות שינה ועוד.
זו ששוחה, כדאי שתשמש בכובע שחיה להגנה על השיער.

3. אכילה מאוזנת – תזונה ממועטת שומן היא הטובה ביותר להגנה מפני נשירת שיער. רצוי שתזונה זו תהיה עשירה בדגנים מלאים, פירות וירקות, שמנים בריאים כמו שמן זית ושמן שומשום, בשתיית תה ירוק, צריכה של חומצה פולית וויטמין B6. חשוב מאד גם לצרוך חומצות שומניות שניתן למצוא בדג הסלמון, טונה, אגוזי מלך, שקדים ושמן זרעי פשתן.

4. לשתות, לשתות, לשתות – צריך לוותר על שתיה מתוקה ולשתות הרבה מאד מים. מומלץ לספור כוסות לאורך היום ולא להסתפק בפחות משמונה!
5. כדאי להתרחק מאמצעים שרק יובילו ליבוש ושבירה של השיערות – מייבש שיער ומחליקי שיער למיניהם. אם צובעים את השיער, כדאי להשתמש רק בכאלה המכילים חומרים טבעיים. גם תוספות שיער אינן מועילות לבריאות השיער בגיל הזה. כדאי להשתמש בחומרים מזינים לחפיפה, כאלה שיתרמו לבריאות הקרקפת.

6. בשמש ישירה, מומלץ לחבוש כובע.

7. להתייעץ עם הרופאה או הרופא – מי שנוטלת תרופות עלולה לגלות שיש להן השפעה על רמת נשירת השיער. אין להפסיק את נטילת התרופות עד הדיאגנוזה של הרופאה או הרופא.

מקור לכתבה >> 

 

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *