"אדוני השופט – לעדה יש גל חום"

ה- Equal Treatment Bench Book לשנת 2021 של מערכת המשפט הבריטית כולל המלצות לשופטים כיצד לנהוג עם נשים עדות הסובלות מסימפטומים של גיל המעבר

מערכת המשפט הבריטית מתבקשת לגלות רגישות לנשים בגיל המעבר. ה- Equal Treatment Bench Book לשנת 2021, שפורסם בימים אלו, כולל המלצות לשופטים כיצד עליהם לנהוג עם נשים עדות הסובלות מסימפטומים של גיל המעבר.

ה- Equal Treatment Bench Book הוא מדריך אותו מפרסמת הרשות השופטת בבריטניה, המתעדכן אחת לשנה, שמטרתו להגביר את המודעות בקרב שופטים לסוגים שונים של אוכלוסיות המופיעות בפניהם, ולהפוך את ההופעה בבית משפט אפשרית וקלה יותר עבורן. המדריך כולל מגוון רחב של צעדים פרקטיים שמטרתם לסייע לשופטים להשיג מטרה זו.

המדריך הנוכחי כולל חלק המוקדש לנשים בגיל המעבר. במדריך נטען כי למרות שהעובדה שגיל המעבר הפך לנושא יותר מדובר בשנים האחרונות, הוא עדיין אינו מדובר מספיק, וכי נשים בגיל המעבר עלולות לסבול משלל תסמינים להן עלולה להיות השפעה על ההופעה שלהן בבית המשפט, כמו – גלי חום, מחזור כבד, חרדה, עייפות פגיעה בזיכרון ועוד.

בין הצעדים המוצעים במטרה לסייע לנשים המופיעות בבית המשפט, מומלץ כי החדר יהיה מאוורר (בין אם על ידי מיזוג אוויר או גישה לחלון פתוח), לאפשר לעדה הפסקות תכופות, גישה למים קרים ולשירותים.

עוד נאמר במדריך כי תסמיני גיל המעבר יכולים להימשך שנים רבות, ולכן לא ניתן להניח על סמך גיל העדה בלבד כי היא כבר אינה סובלת מהם, או טרם סובלת מהם. עוד מציינים במדריך כי חשוב לקחת בחשבון שחלק מהנשים יהיו נבוכות לדבר על הנושא, או לבקש התאמות מבית המשפט, ולכן  השופטים צריכים להיות ערניים ולהציע בעצמם את ההתאמות, אך זאת מבלי למשוך תשומת לב רבה מדי.

לינק למדריך המלא. ההתייחסות לגיל המעבר בעמוד 187

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *