למה נשים לא מדברות על גיל המעבר?

מחקר בריטי מצא ש-74% מהנשים חושבות שאין לדבר על תופעות גיל המעבר בחברה ומרגישות שחסר להן ולסביבתן מידע בסיסי

מחקר לאומי בריטי, שהוביל האתר GEN M, בדק 2,000 נשים בין הגילים 35-60, ניסה להאיר היבטים על גיל המעבר מנקודת ראותן של נשים בכל הנוגע להבנה והיכרות עם מה שהוא מביא איתו.

אלה כמה מהממצאים:
• 96% מהנשים בגיל המעבר חושבות שיהיה שימושי עבורן לקבל את כל המידע באתר אחד עם גישה למחקרים ולמקורות, כולל המלצות על מוצרים רלוונטיים להקלת הסימפטומים.

• 74% מהנשים מאמינות שנושא גיל המעבר הוא טבו, נושא שאין לדבר עליו בחברה.

• יותר ממחצית הנשים מרגישות שהן צריכות להתמודד לבד עם גיל המעבר והשלכותיו, כש-56% אינן מערבות בכך בני משפחה או חברים וגם אינן מבקשות עזרה.
הן העידו שהן נעזרות במידע שהן אוספות במקורות לא בהכרח מורשים, נשענות על מסקנות אישיות של עצמן וחלקן מחפשות מחקרים ברשת באופן חופשי וכל זה בגלל היעדר מידע מוסמך וברור.

• 2/3 מאותן נשים מרגישות שלא קיבלו הכנה לגיל המעבר ויותר ממחציתן לא ידעו על תקופה זו דבר עד שהגיעו תופעות הלוואי. כל זה גורם לתקופה להיות קשה ומתסכלת עבורן משום שעבר זמן רב עד שהבינו מה עובר עליהן וגם אז לא היה זה תמיד המידע הנכון עם ההנחיה המקצועית הנכונה.

• יותר מ-2/3 מהנשים הרגישו שבני או בנות הזוג שלהן לא ידעו דבר על ההשפעות הרגשיות שיש לתקופה זו עליהן (באנגליה שיעור ההתאבדויות הגדול ביותר הוא בקרב נשים בגילאי 50-54).

ממצאים אלה הבהירו לעורכי הסקר את הצורך של נשים בגיל המעבר למערכת תומכת, הדרכה נאותה וחינוך מוקדם והיכרות נכונה ובריאה עם מוצרים שעשויים להקל ולעזור. אין ספק שהמידע מוכיח שגם כלל החברה צריכה מידע ברור ונגיש כדי לתמוך בנשים בגיל המעבר.

המחקר המלא כפי שפורסם באוקטובר 2020 >>

 

תקציר המחקר באתר GEN M >>

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *