חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מישל אובמה על גיל המעבר: "אנחנו מתנהגות כאילו זה לא קורה"

בפודקאסט שקיימה עם חברתה, שרון מלון, גניקולוגית ורופאה מיילדת, השתיים מדברות על הכרה ציבורית בגיל ועל דימויי גוף ונראות חברתית

מישל אובמה היא הרבה יותר מהאישה לצד בעלה וזה לא חדש. הגברת הדעתנית והמשפיעה מדברת בפודקאסט שלה, ממש כמו בספר שהוציאה והסרט שנעשה עליה, על נשיות, קריירה, גיל, משקל ומה לא. בשיחה שניהלה בפודקאסט שלה עם חברתה שרון מלון, גניקולוגית ורופאה מיילדת, סיפרה על גל חום שעלה אצלה בעיצומה של טיסה במסוק הנשיאותי, לפני אירוע בו השתתפה עם בן זוגה, הנשיא ברק אובמה: "זה היה כאילו שמו לי כבשן בתוכי ואז הגבירו. הכל כאילו נמס ואני חשבתי 'ובכן, זה משוגע, אני לא יכולה לשאת את זה'. חשוב לדבר על זה בחברה מפני שמחציתנו עוברות את זה אבל אנחנו מתנהגות כאילו זה לא קורה", אמרה אובמה בת ה-56.

אובמה ציינה שבעלה, כנשיא ארה"ב, היה מוקף בנשים בקבינט, "רבות מהן בגיל המעבר והוא ראה את זה, מפני שזיעה החלה לזלוג והוא הבין שקורה משהו. ובכן, ככה אנחנו חיות והוא לא התפרק מזה, רק היה מבקש שידליקו את המזגן".

"בגיל מסוים, כנשים, אנחנו מאבדות מערכנו בחברה, שלא כמו גברים, שערכם רק עולה כשהם מתבגרים. גם הדימויים שמשודרים לנו בטלוויזיה, של גברים מבוגרים מרושלים עם צעירה וגם אם היא בגילנו היא מושלמת…האישה נראית תמיד טוב מבעלה. שמעתי נשים רבות בגילי, הן מרגישות שרואים אותן פחות במקומות ציבוריים והן כבר לא מסובבות ראשים. נשים מתוגמלות כשהן לא נראות בגילן…שבסופו של דבר, זה כמו להגיד שלא נראה שהן מתבגרות".

"ערכן של נשים עולה ככל שהן תופסות פחות מקום", אמרה מלון בהקשר של דימוי הגוף הנדרש מנשים. "להיות רזה ולהיות בריאה אלה שני דברים שונים לחלוטין", היא גם התיחסה ללחץ על נשים להמשיך כרגיל עם משרות תובעניות בבגדים ייצוגיים, כשחלקן סובלות מגלי חום או כאבי מחזור קיצוניים. "זה מרגיש כאילו דקרו אותך בסכין ואז סובבו", היא אמרה ותהתה אם גברים היו עומדים בזה. לסיום, קראה מלון להעלות מודעות לנושאים אלה בחברה.

מקור הכתבה >> 

תמונה: By Tim Pierce – Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52445954
***

עדכון:
במסגרת ראיון שנתנה אובמה למגזין PEOPLE בנובמבר 2022 היא דיברה על גיל המעבר.

"אנחנו עדיין לא יודעות הרבה על גיל המעבר", אמרה אובמה בת ה-58. "אין הרבה שיח בנושא. אני עוברת את זה ואני יודעת מחברות שעוברות את זה ואין כמעט מידע".
"כשאנחנו מבלות יחד אנחנו גם מדברות על מה שעובר עלינו", היא אמרה בהתייחסה לחברות המקיפות אותה וגם התייחסה לעובדה שהיא וכל חברותיה מאד פעילות גופנית אבל גם האימונים, היא מעידה, השתנו: "חלק מזה קשור לגיל המעבר, חלק לגיל עצמו. אני מגלה שאני לא מסוגלת להתאמן באותה דרגת קושי שהתאמנתי בה", היא אומרת ומספרת שהכירה בכך אחרי שקרעה שריר או נתפס לה שריר אחר.
כרגע, היא מספרת, שגרת האימונים שלה עובדת על גמישות. פחות סיבולת לב ריאה, יותר מתיחות. "מאזנת בין להישאר בכושר ולהיותממספיק נחמדה לגוף שלי כדי להישאר בריאה".

בפודקאסט שלה, שהושק ב-2020 גילתה אובמה, שהיא משתמשת בתחליפי הורמונים להתמודדות עם תסמיני גיל המעבר, והכל תחת פיקוח רפואי צמוד. "הייתי חייבת ללקחת הורמונים", היא אומרת עכשיו. בעבר היו מחקרים שאמרו שההורמונים אינם טובים וזה כל מה ששמענו. היום אנחנו חשופות למחקרים שמראים את יתרונות תחליפי ההורמונים", היא מספרת על מסעה להפריד בין אינפורמציה נכונה לכזו שאינה נכונה. היא מודה שהטיפול עזר לה להיפתר ממצבי רוח משתנים שסבלה מהם אבל לא מהקילוגרמים שנוספו לה במשקל. "אף פעם לא שקלתי את עצמי ולא מעניין אותי המספר עצמו אבל בגיל המעבר, יש לך האטה שאת לא מודעת לה ופתאום את לא נכנסת לבגד שנכנסת אליו רק לפני שנה. אני חייבת להיות יותר מודעת, לא אובססיבית, אבל יותר מודעת".

בכל זאת היא חשה עצמה בת מזל בכל הנוגע להתמודדות עם גיל המעבר. "העור שלי עדיין מרגיש בריא, השיער עדיין על הראש, אני עדיין פעילה והיעד שלי, במקום שיהיו לי "זרועות מישל אובמה" הוא פשוט להמשיך להיות בתנועה. אני לא חייבת לנצח אף אחד, רק לשמור על הבריאות", היא אמרה.

הראיון עם אובמה >>

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *