חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בריטניה: חברי פרלמנט קוראים לבדיקות רפואיות חינם לנשים מגיל 45 לזיהוי גיל המעבר

כמו כן, קוראים בוועדה יעודית לאמץ מדיניות ידידותית לנשים בגיל זה במקומות העבודה

קבוצה פרלמנטרית, המייצגת את כל המפלגות בפרלמנט הבריטי, דנה באפשרות לעזור לנשים בהתמודדות מול תסמיני גיל המעבר, כולל תמיכה במקומות העבודה, הכשרה מעמיקה של עובדי מערכת הבריאות לזיהוי התסמינים ושיפור הגישה לטיפול באותן נשים.

"אנחנו מתחילים להרגיש את השינוי, אבל הטאבו סביב גיל המעבר נמצא עדיין בכל פינות החברה – במקומות עבודה, במשפחות, בקרב חברים, בחינוך וברפואה", אמרה קרולין האריס, חברת פרלמנט מטעם הלייבור ויו"ר הוועדה.
לאחר שנה של עבודה על הנושא, הציגו חברי הוועדה דו"ח מסכם בו העלו דרישות לפעולות לשיפור המצב עבור העוברות את גיל המעבר, כמו גם משפחותיהן, חבריהן ועמיתים בעבודה.

גיל המעבר וההשפעה הסביבתית
לגיל המעבר עלולה להיות השפעה מתישה על חיי היום יום של נשים, החל מסימפטומים המשפיעים על איכות החיים כמו בעיות שינה עבור בחוסר יכולת להתרכז ועד אין ספור סימפטומים פיזיים, המקשים על התיפקוד היומיומי וגם, כמובן, היעדר מידע מספק ונגיש בנושא. לרוב, למעסיקים אין מושג לגבי אותם אלמנטים המקשים כל כך על הנשים ולבטח אין להם כלים להתמודדות כדי להיטיב את מצבן במקומות העבודה.

מכיוון שחצי מהאוכלוסיה קשורה ל"מצב", קוראים חברי הפרלמנט בבריטניה למערכת הבריאות הבריטית, ה-NHS, "ליישם בדיקת בריאות חינם לכל הנשים החל מגיל 45", ממש כמו בדיקות תקופתיות המוצעת לבדיקת שד, בדיקות ה-PAP וכדומה. הקריאה לבדיקות בגיל 45 מגיעה כאשר חוקרים הזהירו מפני קשר הולך וגובר בין גלי חום תכופים ומחלות לב וכלי דם.

למשל, בכנס של האגודה למנופאוזה, שנערך לאחרונה באטלנטה שבארצות הברית, ד"ר רבקה ת'רסטון מאוניברסיטת פיטסבורג תיארה עדויות מצטברות המצביעות על כך שנשים עם גלי חום תכופים, נוטות יותר לסבול מלחץ דם גבוה, עמידות לאינסולין או סוכרת, מרמות לא בריאות של מדדי דם וגם נמצאות בסיכון גדול יותר להצטברות שומניות בדפנות העורקים (ומכך, ללקות בטרשת העורקים).

במחקר שנערך לאחרונה על 3,083 נשים שעברו מעקב במשך יותר מ-20 שנה (סיכום המחקר כאן >>), ת'רסטון ועמיתיה מצאו שהזעות לילה תכופות או מתמשכות וגלי חום קשורים לסיכון מוגבר של 50% עד 77% לאירועים קרדיו-וסקולריים כגון התקפי לב או שבץ מוחי בהזדקנות העתידית של אותן נשים.

"חיוני להבטיח מעורבות נשים במצבן הרפואי לפני או בשלבים המוקדמים של גיל המעבר, כדי לסייע באבחון גיל המעבר בשלב מוקדם יותר ובכך להבטיח שנשים מוכנות טוב יותר, ויש להן את המידע והטיפול הנכונים שהן זקוקות לו כדי לנהל את גיל המעבר".

כיום, בבריטניה, החל מגיל 40 מוצע לנשים ולגברים לבצע בדיקות רפואיות לזיהוי סימנים מוקדמים לשבץ מוחי, מחלות לב, סוכרת או דמנציה.

הדו"ח מבקש גם להגביר את הידע של נשים על יתרונות וחסרונות במתן ההורמונים, נושא שסביבו יש הרבה מידע שגוי וחסר, כדי לאפשר לנשים אפשרות בחירה מתוך הידע הקיים.

עוד מבקשת הוועדה, לאפשר טיפול חינמי לנשים בכל הקשור להתגברות על סימפטומים של גיל המעבר.

הכשרת צוותים רפואיים ומקומות עבודה
בכל הנוגע להכשרה לרופאים, חברי הוועדה אמרו כי נדרשת פעולה נוספת על מנת להבטיח שהרופאים הקיימים "מספקים את הטיפול הטוב ביותר לגיל המעבר". הם גם קראו למקומות העבודה לעשות יותר וציינו, שכמיליון נשים, רק בבריטניה, עזבו את מקומות העבודה בגלל גיל המעבר והסימפטומים שהקשו עליהן בתפקוד.

מקור המידע לכתבה כאן >>

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *