חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה בכל העולם מדברים פתאום על גיל המעבר?

במגזין האמריקאי The Cut דנו בפריחה של העניין בגיל זה אצל סלבריטאיות שונות ובמקביל, של תכשירים המטפלים בסימפטומים. הכל קשור גם למחסור בידע בעולם הרפואה ובמה שעובר משם - לנשים

באוקטובר הובילה השחקנית ההוליוודית נעמי ווטס כנס בשם New Pause, שדן כולו בגיל המעבר. השחקנית, שהיא המייסדת והמנכ"לית של Stripes, מותג שמקדם מוצרים לפתרון תופעות גיל המעבר, הציגה עם עוד יזמיות סוגיות ופתרונות לגיל המעבר שעובר על נשים, לעיתים בסערה רבה. האירוע, שזכה להרבה תשומת לב, גם בארץ, הוא חלק מרצף אירועים שעורכים לאחרונה מפורסמים בעולם. אחרי הכנס של ווטס, נערך אחד עם סטייסי לונדון, אשת תקשורת ומנחת טלוויזיה, שגייסה לאירוע דומה, דיונים עם מומחים שונים על אותם נושאים.

הן לא היחידות. סלבריטאיות רבות מדברות בשנים האחרונות על גיל המעבר וחלקן פעילות מאד בתחום. גווינת' פאלטרו, דרו ברימור, קמרון דיאז ואחרות, גייסו לאחרונה 28.5 מיליון דולר עבור Evernow, חברת המספקת שירותי רפואה טלפוניים, שנותנים עזרה לנשים בדיגיטל על תחליפי הורמונים או טיפולים אלטרנטיביים, מול אנשי מקצוע, ללא תור או בדיקה גופנית. גם חברת ההון סיכון של כוכבת הטניס הפורשת, סרינה וויליאמס, הפכה למשקיעה פעילה ומשמעותית ב-Judy Greer's Wile, מותג תוספי מזון על בסיס צמחי המציע אבקות ותמיסות כדי להקל על תסמיני גיל המעבר ונמכר בשוק האמריקאי.

על פי דו"ח מגמה שנערך לאחרונה עבור ועידת הבריאות העולמית, עולה כי תחום גיל המעבר צפוי להיות שוק שיגלגל 600 מיליארד דולר עד 2025.

במאמר במגזין THE CUT (מגזין מניו יורק, שדן פוליטיקה, תרבות ולייף סטייל) סוקרים את כל אלה ומעלים את הסברה שהבולטות של גיל המעבר ותסמיניו, כפי שהם משתקפים לאחרונה בתקשורת, נובעת מכך שבנות ה-40+ של היום אינן מעוניינות עוד להתבייש או לסבול מגיל המעבר ותסמיניו בשקט ולבד, עד עבור זעם.

"בעוד שלמעלה ממיליון נשים בארצות הברית חוות את גיל המעבר מדי שנה, ההצפה של פתרונות בשוק לטיפול בסימפטומים, נובע מחוסר משווע של מחקר ותמיכה מהקהילה הרפואית עצמה", כותבת מחברת המאמר, ויויאן מנינג שאפל. "המחקר על ההשלכות ארוכות הטווח של הסימפטומים על הבריאות שלנו הוא מועט במקרה הטוב", היא אומרת. מנינג שאפל יצאה ושאלה רופאים ותיקים וחוקרים מדוע יש מחקר מועט מדי, ואלה הסבירו לה, שלימודי גיל המעבר יצאו מתוכנית הלימודים של גניקולוגים וגניקולוגיות, משום שבלימודים התרכזו בעיקר בהריון, לידה וטיפולים במחלות נשיות.

בגלל הידע המועט של רופאים, כך מצאה בתחקירה, רופאים מהססים לרשום חלופות הורמונליות לטיפול בתסמיני גיל המעבר ובטח לא להמליץ או לייעץ בנוגע למה שלא למדו עליו ולכן הפריחה של מותגים פרטיים ואלטרנטיביים נראית ברורה מאליה, משום שהיא נכנסת לוואקום הריק של נשים שאינן רוצות לסבול אך נותרות ללא מענה מכיוון המערכת הרפואית.

הסלבריטאיות השונות, שמקבלות בולטות היום, מעידות שהצורך לפעול עלה אצלן, ממש כמו אצלנו, מייסדות On Fire, בגלל תחושת הבדידות האישית של כל אחת מהן, מול תסמינים שהוציאו את הגוף שלהן מאיזון. אף אחד כמעט לא רוצה לדבר על זה. אפילו נעמי ווטס מודה שהיא עדיין מפחדת מהסטיגמה שתדבק בה. להיות בת 40+ ולבקש לקבל תפקידים בתעשיה המקדשת יופי ונעורים, בעודך מדברת על זיקנה – מי שמע על דבר כזה.

"אנחנו צריכות לעבוד יחד כדי לשפר את בריאותן של נשים בעתיד. זה לא משהו שצריך להתבייש בו. זו המציאות עבור 50 אחוז מהאוכלוסייה, ועכשיו סוף סוף מתחילים להתקיים פתרונות", אמרה למחברת המאמר אחת היזמיות הפחות מפורסמות.
בפועל, מודות חלק מהיזמיות, בגלל שעדיין לא כל הנשים מוכנות לדבר על כך, השוק המלבלב עדיין לא זוכה לעדנה כלכלית מרשימה במיוחד. הן מודות, שקשה למצוא לכך פתרון, כשאפילו ה-FDA (הרשות האמריקאית למזון ותרופות) עדיין לא הצליחה לסווג את גיל המעבר כתקופת מעבר בחיים או כבעיה רפואית. הן מספרות שנשים מחפשות בעיקר עובדות מדעיות טהורות ולכן עלה הביקוש למידע אותנטי (כמו זה שאנחנו מנסות לתת כאן).

"אנחנו אמורות להיות בלתי נראות ולהיעלם בפינה", אומרת ווטס למחברת המאמר ומוסיפה: "לא סיימתי! אני מוחה על הקביעה שנשים צריכות להרגיש שזה נגמר עבורן". ובכן, גם אנחנו.

המאמר במגזין The Cut

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *