חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחקר: נמצא קשר בין תכיפות גלי חום למחלות לב וכלי דם עתידיות אצל נשים

המחקר בדק אלפי נשים בגילאי 42-52 לאורך 22 שנים

זה מכבר ידוע שיש הבדלים בין מחלות לב וכלי דם (מחלות קרדיווסקולריות) כפי שהן מופיעות אצל נשים ואצל גברים אך עד היום לא ברור עד תומו הקשר בין מערכות הרבייה השונות ובין הופעת המחלות.
גם אם היה ידוע שיש קשר בין סימפטומים של גיל המעבר למחלות לב וכלי דם, הרי שהנתונים שנאספו על כך עד עתה עדיין מוגבלים.

במחקר שנעשה, נבחן הקשר בין הופעתם התכופה של סימפטומים של גיל המעבר, בעיקר גלי חום, לסיכון הגובר למחלות לב וכלי דם אצל נשים. המחקר, שהקיף 3083 נשים שהיו בגילאי 42-52 בתחילתו, בדק אותן 16 פעמים לאורך 22 שנים.

באותם מפגשים נבחנה אצל אותן נשים תדירות הופעת הסימפטומים של גיל המעבר מול אירועי לב שעברו באותה תקופה, אם עברו, כמו אוטם שריר הלב, שבץ, אי ספיקת לב וכדומה. כמו כן, נבדקו שיעורי התמותה בקרב אותן נשים באותה עת כתוצאה ממחלות לב.

מסקנות המחקר, שפורסם ב-JAHA – Journal of the American Heart Association בפברואר 2021, היתה שיש קשר בין סימפטומים תכופים של גיל המעבר לסיכון גבוה להופעת מחלות לב וכלי דם בשלב מאוחר יותר בחיי האישה בשיעורים של 50% עד 77%.

יחד עם זאת, צוות החוקרים לא יודע אם טיפול ושליטה באותם סימפטומים יביא לירידה בנתוני התחלואה שצוינו כאן שכן, דרוש עוד מחקר בשליטה בסימפטומים והתוצאות שתביא איתה.

עבור הרופאים לנתונים אלה משמעות מרחיקת לכת, שכן עולה מהם שתסמיני גיל המעבר – בעיקר גלי חום -שמתמשכים לאורך זמן, עלולים להוות סיכון למחלות לב וכלי דם בחייה הבוגרים יותר של האישה. לכן, המסקנה היא שיש לתת תשומת לב מיוחדת לתדירות הופעתם ולהפחתתם של הסימפטומים כדי למנוע מחלות לב וכלי דם עתידיות ובכך להעניק חיים בריאים יותר לאישה בגיל מבוגר.

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *