חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתרונות הרפואה המשלימה להפרעות שינה בגיל המעבר

שירי זיגמן יועצת תזונה ומלווה לבריאות מיטבית, מתמחה בקשיי שינה. בוגרת מכללת רידמן ובעלת תואר שני בכימיה כתבה לנו על הבעיה העיקרית שמפריעה לנשים בגיל המעבר – בעיות שינה

כתבה: שירי זיגמן

הפרעות שינה הן מהאתגרים המטרידים ביותר עבור נשים בגיל המעבר.

על פי מחקר שפורסם ב-2015, 40-60% מהנשים מדווחות על קושי בשינה או נדודי שינה. אחת הסיבות הנפוצות לכך היא תופעת גלי החום, שגורמת לירידה באיכות השינה.

שינה, יחד עם תזונה ופעילות גופנית, היא מהצרכים הבסיסיים הדרושים לתפקוד יומיומי. נשים שישנות פחות שעות או שישנות שינה לא איכותית, חוות עייפות, ירידה במצב הרוח, פגיעה בזיכרון, השמנה, דיכאון וחרדה בעקבות חוסר השינה.

הרפואה המשלימה, בשונה מהרפואה הקונבנציונלית, מציעה לאותן נשים, פתרונות בטוחים לשימוש וללא תלות. צמחי מרפא ידועים מזה אלפי שנים כתרופות עממיות, בין השאר ברפואה מסורתית בהודו, סין אירופה ואמריקה. כך, תזונה, צמחי המרפא ותוספי התזונה עשויים להקל בצורה משמעותית את איכות ומשך השינה.

שיח אברהם
אחד מצמחי המרפא הידועים לאיזון הורמונלי הוא צמח שיח אברהם (Vitex/Vitex Agnus-Castus). צמח זה, שגדל גם בארץ, מעולה להקלת תסמיני גיל המעבר ובעיקר גלי חום. הצמח מגרה את בלוטת ההיפותלמוס להפריש הורמוני מין נשיים כגון LH. יש ליטול את הצמח כצמח בודד בצורה של טינקטורה (מיצוי אלכוהול ומים) במינון מומלץ של 30-50 טיפות.

קוהוש שחור
צמח מפתח נוסף לאיזון הורמונלי ולתופעות גיל המעבר הוא הקוהוש השחור. (Blcack cohosh/Cimicifuga racemose). צמח זה מכיל חומרים פיטואסטרוגנים, שמחליפים את האסטרוגן הטבעי, שרמתו יורדת בגיל המעבר. הצמח נחקר ונמצא בטוח לשימוש ויעיל לתופעות גיל המעבר הכוללות גלי חום ושיפור מצב הרוח. ניתן לקחת את הצמח בכמוסות, כצמח בודד או בתערובת עם צמחי מרפא נוספים.

מגנזיום
תוסף תזונה נוסף חיוני לשינה הוא המגנזיום. בעקבות התפלת המים נוצר חוסר במגנזיום. זהו מינרל חיוני לתפקודים רבים בגוף (בריאות הלב וכלי הדם, בריאות המוח, פעילות השרירים ועוד). הוא מרפה שרירים ולכן יכול לסייע להרגעת הגוף לפני השינה. נשים שחוות תופעות לוואי רבות בגיל המעבר הן גם נשים לחוצות יותר. תוסף מגנזיום מושלם עבורם משום שהוא עוזר להתמודדות עם הסטרס ועם קשיי השינה. קיימים סוגים רבים של תוספי מגנזיום. ההמלצה היא לקחת תוסף מגנזיום משולב עם חומצה אמינית ובצורה ליפוזומלית, שנספגת בצורה טובה יותר בהשוואה לתוספי מגנזיום בצורת טבליות או כמוסות.

לסיכום, לרפואה המשלימה יש מגוון כלים לעזרה בשינה טובה ורגועה בגיל המעבר. צמחי מרפא יכולים לסייע מבחינת איזון הורמונלי במספר מנגנונים שונים. תוספי תזונה כמו מגנזיום, יכולים לסייע בהרגעה שכל כך נחוצה בגיל המעבר.

** אין לראות בכתבה משום המלצה כלשהי לטיפול. יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני נטילת תוספים וצמחים, בכל מקרה.
*** כותבת המאמר היא שירי זיגמן M.Sc., יועצת תזונה ומלווה לבריאות מיטבית, מתמחה בקשיי שינה. מטפלת בקרית אונו ואונליין. בעלת תואר שני בכימיה עם ניסיון של 15 שנים במחקר ופיתוח בתעשיית התרופות בין השאר בחברת טבע ובחברות קנאביס.

זה הדף העסקי של שירי >>

אולי תאהבו גם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *